Warsztaty

Warsztaty są to zajęcia ponadprogramowe dla uczniów klas 0-5.  Mają na celu poszerzenie wiedzy dzieci z zakresu ich zainteresowań lub rozbudzić nowe. Opłata zawiera się w ramach czesnego. Warsztaty te odbywać się będą w czwartki w godzinach 15.10-15.55 dla wszystkich uczniów. W tym czasie nie odbywają się żadne inne zajęcia.

WARSZTATY 

0AK – Artur Maciejewski – Eksperymenty muzyczne, rytmika 

Kilkulatki odkrywają świat nie tylko podczas zajęć w przedszkolu.

Warto poświęcić im czas również w domu, by wspólnie poznawać nowe zjawiska i budzić w maluchach ciekawość poznawczą. Takie zabawy dla dzieci z pewnością zaowocują w przyszłości, kiedy już pójdą do szkoły. Na warsztatach muzycznych będziemy przeprowadzać proste eksperymenty oraz zabawy rytmiczne, które z pewnością zainteresują każdego małego odkrywcę.

 

1CF – Kevin Marston – warsztaty LEGO 

Drodzy Rodzice,

Chciałbym zaprosić Wasze dzieci na warsztaty Lego, które będą obejmować projekty tematyczne i comiesięczne wyzwania, czasem po to, by utrwalić materiał z zakresu KS1, a czasem po prostu dla zabawy.

Chciałbym, aby warsztaty rozwijały kreatywność Waszych dzieci i pomagały w budowaniu dobrej pracy zespołowej w przyszłości.

 

1AM – Aleksandra Maliszewska “Pikselek” kodowanie, symetria

Zapraszam na wyjątkowe warsztaty wprowadzające dzieci w tematykę kodowania, rozwijające kreatywność i logiczne myślenie, rozbudzające zainteresowania.

Przykładowe zadania:

  • Kodowanie przez kolorowanie – kolorowanie odpowiednich pól, aby powstał obrazek. Dzięki tym zadaniom dzieci ćwiczą orientację przestrzenną, logiczne myślenie, umiejętność kojarzenia i wyciągania wniosków;
  • Symetryczne rysowanie – tworzenie takich samych obrazków (odbicie lustrzane). Jest to ćwiczenie, które rozwija spostrzegawczość, koncentrację oraz koordynację wzrokowo-ruchową;
  • BINGO – przyklejanie kolorowych karteczek tak, aby powstał obrazek.

 

2MP – Warsztaty Sztuki Ogrodowej

W trakcie warsztatów dzieci poznają ogrodnictwo od strony praktycznej. Będą także miały możliwość tworzenia artystycznych projektów ogrodniczych. Będzie zabawnie i twórczo!

 Terraria: dzieci uczą się, jak stworzyć mały, samowystarczalny ogródek wewnętrzny zwany terrarium. Uczniowie będą cieszyć się tą interesującą i zabawną czynnością, tworząc własne terrarium, które mogą zatrzymać i zabrać do domu.

Sadzenie: proste czynności, takie jak sadzenie nasion w kubeczkach i pielęgnowanie ich podczas kiełkowania, pomagają budować miłość do natury.

Ćwiczenia hydroponiczne: pomysł uprawy roślin w nietradycyjny sposób, przykładowo przy użyciu technik hydroponicznych, może naprawdę przyciągnąć uwagę dzieci i zainteresować  je ogrodnictwem.

Ceramika: uczniowie będą mieli możliwość tworzenia i malowania własnej ceramiki glinianej.

Malowanie naskalne: To będzie projekt artystyczny z dużą ilością kamieni i farb.

Ogrodnictwo z resztek kuchennych: przy niewielkim wysiłku i odrobinie kreatywności stworzymy bardzo pomysłowe ogrody wewnętrzne z resztek kuchennych!

Plant People: Własnoręcznie wykonane zwierzaki „Chia” są urocze i zwariowane.

 

2MF – Marie Fahrenholz –  Na zewnątrz: skakanka (gdy pozwala na to pogoda), wewnątrz: warsztaty teatralne  

Moje warsztaty będą odbywać się na dworze, gdy pogoda na to pozwoli (jeżeli będzie zimno, ubierzemy się ciepło i nadal wychodzimy na zewnątrz). Dzieci nauczą się skakać na długiej skakance, a także na pojedynczych skakankach (zdezynfekowanych i przechowywanych we własnych szafkach). Jeśli pogoda będzie niekorzystna, stworzymy spektakle z historii, które wspólnie przeczytamy, zagramy w gry fabularne oraz inne gry sytuacyjne i teatralne.

 

 3CD – Dariusz Szymaniak – Warsztaty taneczno-muzyczne 

Cel warsztatów:

  • Rozwój sprawności psychoruchowej i zdolności motorycznych (taniec/śpiew);
  • Możliwość wyrażenia siebie poprzez zaprezentowanie swoich gustów muzycznych przed rówieśnikami;
  • Poznanie zagadnienia trendów i subkultur.

Zajęcia mają się opierać na: poznawaniu interesujących dzieci piosenek/gustów muzycznych/subkultur; opracowaniu harmonogramu ich przedstawiania/słuchania, a następnie omawiania z nimi prezentowanych w danym utworze/subkulturze treści.

 

3MK – Piotr Sobieszek “Opowiem Ci o muzyce”

Opis warsztatów znajduje się w załączniku.

Opis warsztatów

4RA – Patrycja Kowalewska „Warsztaty liryczne” 

Tematem moich zajęć będzie spotkanie literatury i sztuki. Bardzo ważne, by różne dziedziny sztuki przeplatały się ze sobą. Dzięki temu dzieci mogą tworzyć w poczuciu harmonii i współzależności poezji, malarstwa, rysunku, kolażu.

W tym roku szkolnym proponuję, by warsztaty ściśle wiązały się z literaturą. Chciałabym każdy temat włożyć w ramy wiersza, opowiadania, fragmentów prozy. Do prac dołączymy tekst literacki, który może pobudzić dzieci do twórczości. Nam – dorosłym, dać możliwość porozmawiania z dzieckiem o Jego wizji literatury i sztuki.

Jedno dzieło, jeden obraz i niekończące się możliwości interpretacji. Na to liczę i życzę Wam dobrej zabawy podczas „Spotkań lirycznych”.

 

4KM – Monika Pękul – Warsztaty dziennikarskie 

Główne założenia warsztatów:

  • Zapoznanie młodzieży z głównymi zagadnieniami i problemami współczesnego dziennikarstwa;
  • Opanowanie przez uczniów podstaw sztuki dziennikarskiej i praktyczne jej wykorzystanie przy tworzeniu krótkich form prasowych;
  • Nauka wyszukiwania informacji;
  • Doskonalenie sprawności językowej i dbałość o kulturę słowa;
  • Poznanie twórczości wybitnych dziennikarzy;
  • Rozbudzanie kreatywności oraz poczucia własnej wartości.

 

5MJ – Aleksandra Przybyszewska – „Dar Dwujęzyczności”

Warsztaty prowadzone przeze mnie w klasie 5MJ będą dotyczyć Daru Dwujęzyczności. Ten temat jest mi bardzo bliski, gdyż sama jestem osobą dwujęzyczną od dziecka. Zajęcia będą miały na celu przybliżyć zagadnienie dwujęzyczności. Przedstawiona zostanie też historia pojęcia. Podczas warsztatów dzieci będą mogły dowiedzieć się jaki stopień dwujęzyczności posiadają, jakie są cechy osób dwujęzycznych oraz jak mózg osoby dwujęzycznej funkcjonuje na co dzień . Mam nadzieję, że będzie to również okazja do podzielenia się doświadczeniami i obserwacjami dotyczącymi funkcjonowania w obu językach naraz. A kto wie… może i w trzech lub więcej!

Chciałabym aby warsztaty motywowały uczniów do nauki innych języków, gdyż jest to wspaniała umiejętność, a dla osób dwujęzycznych nauka kolejnego języka przychodzi o wiele łatwiej!

Dzieci również wrócą do domu z „instrukcją obsługi” dbania o swoją dwujęzyczność. 

 

5AW – Rana Al-Hamdani – Język arabski dla początkujących

Podczas tych warsztatów uczniowie zaczynają od nauki alfabetu, a następnie uczą się mówić po arabsku w różnych sytuacjach. Odbywa się to poprzez przekazywanie im historii i ciekawych zagadek, które dotyczą ważnych tematów, takich jak: praca, kolory, liczby, jedzenie, wycieczki, członkowie itp.