Trener : TOMASZ WOJNOWSKI
Zapraszam serdecznie na dodatkowe treningi szkolnej reprezentacji koszykówki oraz piłki nożnej. Zajęcia będą prowadzone przez Pana Tomasza Wojnowskiego - trenera koszykówki od 2004 roku. Pan Tomek jako trener zdobywał doświadczenie w klubach w Polsce oraz zagranicą (Niemcy, Luxemburg) na różnych szczeblach rozgrywkowych oraz w różnych kategoriach wiekowych, zarówno w męskiej jak i żeńskiej sekcji. Dodatkowo w latach 1996-2012 był czynnym profesjonalnym zawodnikiem koszykówki.
MOJA MISJA NIE WYNIK DRUŻYNY, A ROZWÓJ INDYWIDUALNY JEST DLA MNIE NAJWAŻNIEJSZY.
Moją misją jest, aby każde trenujące dziecko posiadało umiejętności oraz cechy pozwalające na grę w każdym innym miejscu. NIE OSIĄGNIĘCIE CELU, A PROCES DĄŻENIA DO NIEGO JEST CENNIEJSZY. Stawiam przed każdym swoim zawodnikiem lub zawodniczką określone cele. Wiem, że nie zawsze udaje się te cele osiągnąć, ale podczas procesu treningowo-szkoleniowego dziecko poznaje i uczy się wielu cennych umiejętności, które zaprocentują w przyszłości.
INDYWIDUALIZACJA
Każde dziecko niezależnie od wieku, płci, warunków fizycznych, cech motorycznych itp. dostaje możliwość i szansę na rozwój i poprawę swoich umiejętności. GRY I ZABAWY Szczególnie na początku przygody staram się prowadzić zajęcia na zasadzie gier i zabaw z elementami koszykówki lub piłki nożnej, aby dziecko się rozwijało i trenowało z uśmiechem na twarzy.
UŚWIADAMIANIE
Drugi etap w procesie to uświadamianie dzieci, że trening to nie tylko zabawa i uśmiech, ale także systematyczna i ciężka praca. Staram się przekazać wszystkim uczestnikom, że w każdej dziedzinie życia jest czas na zabawę i na poświęcenie.
CHCĘ GRAĆ !!!
Trzeci etap to stworzenie dzieciom możliwości gry w ze świadomością ciągłego rozwoju , osiągnięcia sukcesów i dążenia do mistrzostwa. W tym celu założyłem WBL- międzyszkolną ligę koszykówki która ma dać uczniom możliwość rozwijania swojej sportowej pasji. Inicjatywa została objęta honorowym patronatem Burmistrza Dzielnicy Wilanów. Dzieci osiągając odpowiedni wiek i umiejętności, są powoływani na mecze ligowe, które odbywają się w czasie roku szkolnego w czasie godzin lekcyjnych . Młodsze dzieci celem sprawdzania i podniesiania swoich umiejętności mogą rozgrywać międzyszkolne sparingi z rówieśnikami pobliskich szkół . Link do artykułów dotyczących ligi : https://wilanow.um.warszawa.pl/-/wilanowska-liga-koszykowki?fbclid=IwAR3PfIp-weGvjCJFJjR__v_2iJBaiN4zf5MQMDoZ5yQLjq_NUjJXAoUIhtc
Trener: DAMIAN MERKEL
Szermierka to więcej niż tylko sport! To przygoda, która rozwinie Twoją pewność siebie, dyscyplinę i umiejętność podejmowania szybkich decyzji.
W tym roku sekcja szermierki w PBA wchodzi na wyższy poziom! Treningi realizowane będą w dwugodzinnym (dwie jednostki treningowe) bloku treningowym raz lub dwa razy w tygodniu z możliwością prowadzenia dodatkowych lekcji indywidualnych.
Od tego roku jesteśmy licencjonowanym członkiem PZSzerm! Dzięki temu zawodnicy otrzymują możliwość startów na zawodach!
Szermierka to:
Na zajęciach zawodnicy opanują podstawowe elementy techniki szermierki, poznają zasady sędziowania i budowę broni (szpady). Treningi będą wzbogacone o elementy gier i zabaw rozwijające takie umiejętności jak: szybkość, zwinność, spostrzegawczość, umiejętność szybkiego podejmowania decyzji.
Ponadto nasi uczniowie będą mieli okazję wziąć udział w corocznym turnieju o "Złotą Szpadę" organizowanym w PBA. A kto wie, może za kilkanaście lat któryś z naszych zawodników zostanie medalistą Olimpijskim jak polskie szpadzistki w Paryżu 2024!
En Garde, Prêt, Allez!
KATARZYNA LIPIŃKSA
Zajęcia mają za zadanie wypracować techniki umiejętnego oddawania otaczającego nas świata. Podczas lekcji uczniowie poznają zasady proporcji w rysunku oraz rozwiną wyobraźnię.
Uczestnicy będą mogli pogłębić wiedzę dotyczącą wybranej techniki, a także poznają twórczość wybitnych artystów. Dzieci otrzymają wskazówki dotyczące rysowania. W trakcie zajęć nanoszone będą korekty.
Zajęcia obejmą taką tematykę jak:
• studium roślin – ołówek, węgiel, kredka
• wprowadzenie do techniki
• studium postaci – ołówek, kredka, węgiel
• wprowadzenie do techniki
• studium martwej natury – ołówek
• wprowadzenie do techniki
• technika mieszana (biały pastel, węgiel, ołówek) – portret.
Prowadzący: Katarzyna Lipińska - nauczycielka plastyki, arteterapeuta, czynny animator kultury, streetartowiec.
Niezbędna wyprawka dla ucznia uczestniczącego w zajęciach:
1. zestaw ołówków
2. gumka
3. węgiel czarny w kredce, węgiel biały w kredce, węgiel zwykły, gumka chlebowa, wiszer
4. czarne flamastry / cienki i gruby
5. teczka na prace format A3
6. blok do akwareli/pasteli/węgla A3
7. kredki akwarelowe
8. mały zestaw pasteli suchych/ 6 kolorów
MARLENA PYRKA
Każdy nauczyciel marzy o sytuacji, kiedy uczniowie czekają na jego lekcje z niecierpliwością, pracują na nich aktywnie i niepostrzeżenie nabywają nowe umiejętności. Te owocują fantastycznym wynikiem sprawdzianu, a później wykorzystaniem umiejętności matematycznych w codziennym życiu, bo matematyka jest wszędzie – w szkole, w sklepie i w każdym urzędzie. Żeby uczniowie polubili matematykę, potrzeba pomysłu.
Zajęcia rozwijające zainteresowania matematyczne są dla uczniów, którzy chcieliby swobodnie poruszać się w fascynującym świecie liczb. Zajęcia z matematyki rozwijają wyobraźnię, kształtują myślenie matematyczne, poprawiają sprawność liczenia i umiejętność poszukiwania dróg dochodzenia do rozwiązania problemu. Umiejętność logicznego, matematycznego myślenia pomaga lepiej uzasadnić własne zdanie i pokonać nieprzewidziane trudności, wspiera też własny rozwój w innych dziedzinach.
Prowadząca: Marlena Pyrka – nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, wieloletni nauczyciel zajęć dodatkowych z matematyki.
ZUZANNA JÓŻWIUK
Zuzanna Jóźwiuk – z wykształcenia magister pedagogiki, nauczyciel edukacji początkowej, nauczyciel Montessori; terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta behawioralny, terapeuta psychomotoryki oraz terapeuta metody INPP (Instytut Psychologii Neurofizjologicznej). Prywatnie mama dwójki dzieci.
Od kilkunastu lat pracuje z dziećmi z zaburzeniami rozwoju, w tym ze spektrum autyzmu.
Integracja sensoryczna jest procesem naturalnym, który zachodzi w każdym z nas. Jeżeli z jakichś przyczyn nie rozwija się w stopniu wystarczającym, możemy obserwować opóźniony lub nieharmonijny rozwój dziecka, szeroko pojęte problemy z zachowaniem czy też problemy w nauce.
Celem terapii integracji sensorycznej jest stymulacja centralnego układu nerwowego poprzez pobudzanie receptorów zmysłowych. Proces ten ma dostarczyć aparatowi sensorycznemu odpowiednią ilość i jakość bodźców, aby na ich podstawie mózg nauczył się właściwego reagowania i wykształcił prawidłowe reakcje adaptacyjne.
Oddziaływanie terapeutyczne polega na planowym bodźcowaniu trzech podstawowych, pierwotnych zmysłów: dotyku, czucia głębokiego i równowagi, które stanowią bazę dla wykształcenia wyższych, bardziej zaawansowanych umiejętności przetwarzania sensorycznego.
JULIAN EYSMONT
Podczas moich zajęć łączę zabawne z pożytecznym. Chciałbym żeby dzieciaki czegoś się nauczyły, ale przede wszystkim miały dobrą zabawę. W trakcie zajęć, operuję na dużej magnetycznej szachownicy, na której pokazuję zadania i łamigłówki szachowe. Oprócz tego, rozstawione są szachownice - po jednej na każdą dwójkę dzieci. Oprócz rozwiązywania zadań i gier pomiędzy sobą, wprowadzam takie wariacje gry w szachy, jak: szachy zespołowe (4 graczy i 2 szachownice) i szachy ręka-mózg (4 graczy i 1 szachownica).
Wszyscy są mile widziani, niezależnie od poziomu zaawansowania. Mam nadzieję że każdy wyniesie coś dla siebie i polubi szachy jeszcze bardziej!
Bricks 4 Kidz® (czyli po prostu Klocki Dla Dzieci) to stworzony w USA, obecny w ponad 30 krajach na świecie, teraz sprawdzony w Polsce, pomysł i metodologia prowadzenia zajęć dla dzieci.
Tworzymy wyjątkową atmosferę warsztatów, podczas których uczymy, budujemy, bawimy... za pomocą uwielbianych przez dzieci klocków LEGO®.
Dzieci uczą się i rozwijają najefektywniej poprzez aktywności, które angażują ich ciekawość i kreatywność.
Świat zajęć Bricks 4 Kidz® właśnie taki jest!
NATALIA ZYCH
UKS Miłośnik to działający od ponad 20 lat klub sportowy, posiada licencję Polskiego Związku Gimnastycznego. Prowadzimy zajęcia na terenie całej Warszawy, ale nasza główna siedziba mieści się w Wesołej, tam też prowadzimy zawodników wyczynowych, którzy z sukcesami startują na ogólnopolskich zawodach akrobatycznych.
Akrobatyka wymaga dużej elastyczności, gibkości, zwinności oraz synchronizacji ruchów, dlatego sprawia, że podczas treningów zawodnicy rozwijają całe ciało, co jest bardzo ważne w rozwoju dziecka. Na zajęciach trener kładzie główny nacisk na ćwiczenia wzmacniające siłę oraz wytrzymałość, koordynację i równowagę; rozciąganie, koncentrację oraz zdolności do pracy zespołowej.
Treningi poprowadzi Natalia Zych – była zawodniczka skoków na trampolinie, brązowa medalistka Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży oraz dwukrotna medalistka Pucharu Polski w skokach synchronicznych na trampolinie. Pani Natalia jest licencjonowanym sędzią oraz trenerką klasy mistrzowskiej Polskiego Związku Gimnastycznego.
Zajęcia odbywać się będą w środy na sali gimnastycznej przy ul. Wiertniczej 43 . Są to zajęcia grupowe przy maks. liczbie 8 uczniów w grupie.
Uczniowski Klub Sportowy „LUPUS KABATY” został założony w roku szkolnym 2008/2009. Od samego początku klub funkcjonuje przy Szkołach Fundacji Primus na Ursynowie na warszawskich Kabatach. Klub wyspecjalizował się szczególnie w tenisie stołowym. W dyscyplinie tej Klub stanowi mocny punkt na sportowej mapie Warszawy i Województwa Mazowieckiego potwierdzają to medale i osiągnięcia ligowe wychowanków UKSu