
Tomasz Wojnowski – doświadczony trener i były zawodnik koszykówki (1996–2012), który od 2004 roku pracuje z dziećmi i młodzieżą w Polsce i za granicą. Jego bogate doświadczenie obejmuje prowadzenie drużyn na różnych szczeblach rozgrywkowych, zarówno w sekcjach żeńskich, jak i męskich.
Najważniejszym celem prowadzonych zajęć nie jest wynik drużyny, lecz rozwój indywidualny każdego dziecka. Treningi mają uczyć samodyscypliny, odpowiedzialności i konsekwencji, ale przede wszystkim – dawać radość i motywację do dalszej pracy. Pan Tomasz stawia przed dziećmi określone cele, wiedząc, że sam proces dążenia do ich realizacji jest wartością większą niż osiągnięcie samego wyniku.
Zajęcia z koszykówki i piłki nożnej są prowadzone w oparciu o innowacyjną metodę IMOPEKSIS. To unikalne podejście do wychowania fizycznego i treningu sportowego, które wykracza poza tradycyjny trening.
IMOPEKSIS nie skupia się wyłącznie na wynikach sportowych, a na wszechstronnym rozwoju każdego dziecka. To kompleksowy system treningu i edukacji, który rozwija dziecko nie tylko fizycznie, ale również emocjonalnie, społecznie i poznawczo. Metoda IMOPEKSIS wspiera rozwój tzw. kompetencji miękkich, które są kluczowe w dzisiejszym, dynamicznym świecie. Poprzez odpowiednio zaprojektowane ćwiczenia i gry, dzieci rozwijają umiejętności takie jak: praca zespołowa, odpowiedzialność, kreatywność, inicjatywa twórcza, komunikatywność, empatia, koncentracja, zarządzanie stresem, samodyscyplina, rozwiązywanie problemów. Dzieci uczą się, że proces dążenia do celu jest równie ważny, jak jego osiągnięcie.
Każde dziecko – niezależnie od wieku, płci czy predyspozycji fizycznych – ma szansę rozwijać swoje umiejętności. Treningi są dostosowane do możliwości uczestników:
Dodatkowo uczniowie biorą udział w Wilanowskiej Lidze Koszykówki (WBL) – projekcie pana Tomasza objętym honorowym patronatem Burmistrza Dzielnicy Wilanów, dającym szansę rozwoju sportowej pasji w warunkach prawdziwej rywalizacji.
Badania pokazują, że dzieci w Polsce coraz mniej się ruszają – jedynie około 17% spełnia normę codziennej aktywności fizycznej. IMOPEKSIS odpowiada na ten problem, stawiając ruch w centrum edukacji, ale jednocześnie dbając o wszechstronny rozwój.
Dzięki tej metodzie dzieci uczą się poprzez zabawę, współpracę i doświadczenie, co daje trwałe efekty – rozwój kompetencji społecznych, emocjonalnych i poznawczych, a także zdrowe nawyki ruchowe.
👉 Koszykówka i piłka nożna w naszej szkole to nie tylko sport – to inwestycja w rozwój dziecka: jego zdrowia, charakteru i przyszłości.
Trener: DAMIAN MERKEL
Trener wspierający: MACIEJ RADWAŃSKI
Szermierka to więcej niż tylko sport! To przygoda, która rozwinie Twoją pewność siebie, dyscyplinę i umiejętność podejmowania szybkich decyzji.
Nasze treningi realizowane są w dwugodzinnym (dwie jednostki treningowe) bloku treningowym raz lub dwa razy w tygodniu z możliwością prowadzenia dodatkowych lekcji indywidualnych.
Od 2024 roku jesteśmy licencjonowanym członkiem PZSzerm. Dzięki temu zawodnicy otrzymują możliwość startów na zawodach!
Szermierka to:
Na zajęciach zawodnicy opanują podstawowe elementy techniki szermierki, poznają zasady sędziowania i budowę broni (szpady). Treningi będą wzbogacone o elementy gier i zabaw rozwijające takie umiejętności jak: szybkość, zwinność, spostrzegawczość, umiejętność szybkiego podejmowania decyzji.
Ponadto nasi uczniowie będą mieli okazję wziąć udział w corocznym turnieju o "Złotą Szpadę" organizowanym w PBA. A kto wie, może za kilkanaście lat któryś z naszych zawodników zostanie medalistą Olimpijskim jak polskie szpadzistki w Paryżu 2024!
En Garde, Prêt, Allez!


Zajęcia mają za zadanie wypracować techniki umiejętnego oddawania otaczającego nas świata. Podczas lekcji uczniowie poznają zasady proporcji w rysunku i będą rozwijać wyobraźnię.
Uczestnicy zajęć przekonają się, że są w stanie narysować wszystko, używając podstawowych kształtów. W trakcie zajęć nanoszone będą korekty.
Wybrana tematyka zajęć
Zajęcia poprowadzi Katarzyna Lipińska - nauczycielka plastyki i art & design, arteterapeuta, absolwentka studiów podyplomowych z historii sztuki i współczesnej kultury wizualnej, animatorka kultury, propagatorka street artu.
Niezbędna wyprawka dla ucznia uczestniczącego w zajęciach:
MARLENA PYRKA
Każdy nauczyciel marzy o sytuacji, kiedy uczniowie czekają na jego lekcje z niecierpliwością, pracują na nich aktywnie i niepostrzeżenie nabywają nowe umiejętności. Te owocują fantastycznym wynikiem sprawdzianu, a później wykorzystaniem umiejętności matematycznych w codziennym życiu, bo matematyka jest wszędzie – w szkole, w sklepie i w każdym urzędzie. Żeby uczniowie polubili matematykę, potrzeba pomysłu.
Zajęcia rozwijające zainteresowania matematyczne są dla uczniów, którzy chcieliby swobodnie poruszać się w fascynującym świecie liczb. Zajęcia z matematyki rozwijają wyobraźnię, kształtują myślenie matematyczne, poprawiają sprawność liczenia i umiejętność poszukiwania dróg dochodzenia do rozwiązania problemu. Umiejętność logicznego, matematycznego myślenia pomaga lepiej uzasadnić własne zdanie i pokonać nieprzewidziane trudności, wspiera też własny rozwój w innych dziedzinach.
Prowadząca: Marlena Pyrka – nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, wieloletni nauczyciel zajęć dodatkowych z matematyki.


Aleksandra Maliszewska
Matematyka, jako królowa nauk, towarzyszy nam w wielu aspektach życia, również najmłodszych. Często podczas spacerów po szkolnym placu słyszę, jak uczniowie rozmawiają o matematyce – zwykle kończy się to głośnym westchnieniem, wyrażającym ich niezadowolenie. Brakuje entuzjazmu i ciekawości wobec tego przedmiotu, a niektórzy uczniowie odczuwają wręcz niechęć do nauki matematyki.
Dlatego proponujemy dodatkowe zajęcia, które pozwolą dzieciom uczyć się w przyjaznym i wspierającym środowisku, bez presji nadążania za innymi czy rywalizacji o lepsze oceny. Naszym celem jest sprawić, by uczeń poczuł się pewnie, uwierzył we własne możliwości i dostrzegł w matematyce nie tylko wyzwanie, ale i radość.
Podczas zajęć dzieci będą aktywnie uczestniczyć w lekcjach, co wzmocni ich motywację do nauki. Przyjazna, życzliwa atmosfera stworzy warunki sprzyjające efektywnej pracy zarówno uczniom, jak i nauczycielowi, a każdy sukces będzie powodem do satysfakcji i dalszego rozwoju.
Prowadząca: Aleksandra Maliszewska- nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej.
ZUZANNA JÓŻWIUK
Zuzanna Jóźwiuk – z wykształcenia magister pedagogiki, nauczyciel edukacji początkowej, nauczyciel Montessori; terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta behawioralny, terapeuta psychomotoryki oraz terapeuta metody INPP (Instytut Psychologii Neurofizjologicznej). Prywatnie mama dwójki dzieci.
Od kilkunastu lat pracuje z dziećmi z zaburzeniami rozwoju, w tym ze spektrum autyzmu.
Integracja sensoryczna jest procesem naturalnym, który zachodzi w każdym z nas. Jeżeli z jakichś przyczyn nie rozwija się w stopniu wystarczającym, możemy obserwować opóźniony lub nieharmonijny rozwój dziecka, szeroko pojęte problemy z zachowaniem czy też problemy w nauce.
Celem terapii integracji sensorycznej jest stymulacja centralnego układu nerwowego poprzez pobudzanie receptorów zmysłowych. Proces ten ma dostarczyć aparatowi sensorycznemu odpowiednią ilość i jakość bodźców, aby na ich podstawie mózg nauczył się właściwego reagowania i wykształcił prawidłowe reakcje adaptacyjne.
Oddziaływanie terapeutyczne polega na planowym bodźcowaniu trzech podstawowych, pierwotnych zmysłów: dotyku, czucia głębokiego i równowagi, które stanowią bazę dla wykształcenia wyższych, bardziej zaawansowanych umiejętności przetwarzania sensorycznego.


JULIAN EYSMONT
Podczas moich zajęć łączę zabawne z pożytecznym. Chciałbym żeby dzieciaki czegoś się nauczyły, ale przede wszystkim miały dobrą zabawę. W trakcie zajęć, operuję na dużej magnetycznej szachownicy, na której pokazuję zadania i łamigłówki szachowe. Oprócz tego, rozstawione są szachownice - po jednej na każdą dwójkę dzieci. Oprócz rozwiązywania zadań i gier pomiędzy sobą, wprowadzam takie wariacje gry w szachy, jak: szachy zespołowe (4 graczy i 2 szachownice) i szachy ręka-mózg (4 graczy i 1 szachownica).
Wszyscy są mile widziani, niezależnie od poziomu zaawansowania. Mam nadzieję że każdy wyniesie coś dla siebie i polubi szachy jeszcze bardziej!
UKS Miłośnik to działający od ponad 20 lat klub sportowy, posiada licencję Polskiego Związku Gimnastycznego. Prowadzimy zajęcia na terenie całej Warszawy, ale nasza główna siedziba mieści się w Wesołej, tam też prowadzimy zawodników wyczynowych, którzy z sukcesami startują na ogólnopolskich zawodach akrobatycznych.
Akrobatyka wymaga dużej elastyczności, gibkości, zwinności oraz synchronizacji ruchów, dlatego sprawia, że podczas treningów zawodnicy rozwijają całe ciało, co jest bardzo ważne w rozwoju dziecka. Na zajęciach trener kładzie główny nacisk na ćwiczenia wzmacniające siłę oraz wytrzymałość, koordynację i równowagę; rozciąganie, koncentrację oraz zdolności do pracy zespołowej.
Treningi poprowadzi Zofia Mikulska - trenerka akrobatyki sportowej z licencją Polskiego Związku Gimnastycznego. Ukończyła kurs trenerski, uzyskując oficjalne uprawnienia oraz licencję Polskiego Związku Gimnastycznego. Z ogromnym zaangażowaniem i pasją prowadzi zajęcia dla dzieci i młodzieży, dla których najważniejsza jest radość z ruchu, pokonywanie własnych barier i satysfakcja z postępów. Nieustannie doskonali również własne umiejętności, co dodatkowo inspiruje jej podopiecznych.


HUBERT KRYSZTOFIŃSKI I MAJA MAŁCZAK
Jesteśmy dwukrotnymi Mistrzami Polski w tańcach latynoamerykańskich i certyfikowanymi instruktorami tańca. Pracujemy z dziećmi i młodzieżą od 2019 roku, od przedszkolaków po młodzieżowe pary sportowe. Współtworzymy projekt „Tańcz Amore” wraz ze Stefano Terrazzino, rozwijamy się scenicznie, uczestniczymy w spektaklach taneczno-wokalnych i wciąż czynnie rywalizujemy na poziomie sportowym. Jesteśmy członkami Kadry Polski Polskiego Towarzystwa Tanecznego i reprezentujemy Polskę na turniejach w Europie i na świecie. Posiadamy wykształcenie pedagogicznie i psychologiczne. Taniec to nieodłączna część naszego życia. Towarzyszy nam od kiedy pamiętamy i czerpiemy ogromną satysfakcję z przekazywania tej pasji naszym podopiecznym. Celem naszych zajęć jest zachęcenie do rozwoju koordynacji i wyrażania emocji poprzez ruch z wykorzystaniem różnych stylów tanecznych - modern, hip-hop, taniec towarzyski etc.
Prowadzący: Tomasz Śliwiński
Bricks 4 Kidz®, czyli po prostu Klocki Dla Dzieci, to stworzony w USA, obecny w ponad 30 krajach na świecie pomysł i metodologia prowadzenia zajęć dla dzieci.
Tworzymy wyjątkową atmosferę warsztatów, podczas których uczymy, budujemy, bawimy… za pomocą uwielbianych przez dzieci klocków LEGO®.
Dzieci uczą się i rozwijają najefektywniej poprzez aktywności, które angażują ich ciekawość i kreatywność.
Świat zajęć Bricks 4 Kidz® właśnie taki jest!
